Enhancing Digital Promotion Through Copywriting: Training Initiative for the Tourism Awareness Community in Jatiluwih Village, Bali
DOI:
https://doi.org/10.33061/awpm.v8i2.10675Abstract
This community service assesses the Tourism Awareness Community in Jatiluwih Village, Tabanan-Bali, focusing on their use of social media for digital promotion. The group utilizes Instagram and Facebook for this purpose. Challenges observed include ineffective promotional language and limited understanding of tourism marketing tools among community members. The intervention provided copywriting and SEO training, covering basics, English usage, persuasive language, and AI integration for content creation on both the village's website and social media. The approach involves observation, interviews, and evaluation. Consequently, the community has shown improvement in understanding copywriting strategies, enhancing their digital promotion efforts on their social media accounts.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Ni Made Verayanti Utami; Putu Desi Anggerina Hikmaharyanti, I Gusti Agung Sri Rwa Jayantini3, Ni Nyoman Deni Ariyaningsih; Gede Irwandika
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
- Hak publikasi atas semua materi informasi yang tercantum dalam situs jurnal ini dipegang oleh dewan redaksi/editor dengan sepengetahuan penulis. Pengelola Jurnal akan menjunjung tinggi hak moral penulis.
- Aspek legal formal terhadap akses setiap informasi dan artikel yang tercantum dalam situs jurnal ini mengacu pada ketentuan lisensi Creative Commons Atribusi-NonCommercial-No Derivative (CC BY-NC-ND), yang berarti bahwa hanya dengan izin penulis, informasi dan artikel Jurnal PKM dapat didistribusikan ke pihak lain dengan tanpa merubah bentuk aslinya untuk tujuan non-komersial.
- Setiap terbitan Jurnal PKM, baik cetak maupun elektronik, bersifat open access untuk tujuan pendidikan, penelitian, dan perpustakaan. Di luar tujuan tersebut, penerbit atau pengelola jurnal tidak bertanggung jawab atas terjadinya pelanggaran hak cipta yang dilakukan oleh pembaca atau pengakses.