Marketing Assistance for MSMEs Using Media Social
DOI:
https://doi.org/10.33061/awpm.v8i1.9618Abstract
Assistance in the use of social media for Micro, Small and Medium Enterprises (MSMEs) provides advantages and convenience in carrying out promotions to increase sales volume. The method used in community service is introduction, creation and assistance by choosing the right application is TikTok Shop. The TikTok Shop platform merges with TikTok as a TikTok platform that can share short videos without any time limits and has a wide reach and network with high traffic. The advantages of the TikTok Shop are expected to be able to help Mui Cat Shop to increase sales volume so that the expected profit is achieved.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Narwanto Narwanto
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
- Hak publikasi atas semua materi informasi yang tercantum dalam situs jurnal ini dipegang oleh dewan redaksi/editor dengan sepengetahuan penulis. Pengelola Jurnal akan menjunjung tinggi hak moral penulis.
- Aspek legal formal terhadap akses setiap informasi dan artikel yang tercantum dalam situs jurnal ini mengacu pada ketentuan lisensi Creative Commons Atribusi-NonCommercial-No Derivative (CC BY-NC-ND), yang berarti bahwa hanya dengan izin penulis, informasi dan artikel Jurnal PKM dapat didistribusikan ke pihak lain dengan tanpa merubah bentuk aslinya untuk tujuan non-komersial.
- Setiap terbitan Jurnal PKM, baik cetak maupun elektronik, bersifat open access untuk tujuan pendidikan, penelitian, dan perpustakaan. Di luar tujuan tersebut, penerbit atau pengelola jurnal tidak bertanggung jawab atas terjadinya pelanggaran hak cipta yang dilakukan oleh pembaca atau pengakses.