Pelatihan Desain dan Pemodelan Bangunan Rumah 2 Lantai Menggunakan Program SAP 2000 di Jurusan Desain Pemodelan Informasi Bangunan (DPIB) SMK PGRI 1 Gresik
DOI:
https://doi.org/10.33061/awpm.v5i2.5621Abstract
In an effort to maintain the quality of education on the influence of the development of information technology contained in the SMK curriculum majoring in Building Information Modeling Design in building structure subjects, it is necessary to introduce to students that there is a computer program that can support it. The computer program is SAP 2000 which can be used to analyze the forces acting on the structure of beams, columns, plates, and the cross-section of a 2-story house construction. As a form of effort that can be made to maintain the quality of education on the influence of the development of information technology contained in the SMK curriculum, majoring in Building Information Modeling Design (DPIB) in building structure subjects, it is necessary to make a proposal to hold an activity "Training on Design and Modeling of 2 Floor House Buildings Using the SAP 2000 Program in the Department of Design and Building Information Modeling SMK PGRI 1 Gresik".Downloads
References
Abdul Majid dan Chaerul Rochman. (2013). Pendekatan Ilmiah Dalam Implementasi Kurikulum 2013. Bandung, PT. Remaja Rosda Karya, hal.1
Dhami Johar Damiri. (2012) Pengembangan Model Pembelajaran Berbasis Proyek Dalam Membentuk Kompetensi Siswa Sekolah Menengah Kejuruan. Universitas Pendidikan Indonesia
Evans, Rupert N, dan Edwin, Lewis H. 1978. “Foundation of Vocational Educationâ€. Columbus. Ohio: Charles E. Merril Publishing Company.
Handi Pramono. 2007. Desain Konstruksi Dengan SAP 2000. Penerbit Andi. Yogyakarta
Imam Nuryanto. 2012. Total Desain Arsitektur dan Struktur dan Struktur Desain + RAB, Penerbit Andy Yogyakarta
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 hidayat dayat
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
- Hak publikasi atas semua materi informasi yang tercantum dalam situs jurnal ini dipegang oleh dewan redaksi/editor dengan sepengetahuan penulis. Pengelola Jurnal akan menjunjung tinggi hak moral penulis.
- Aspek legal formal terhadap akses setiap informasi dan artikel yang tercantum dalam situs jurnal ini mengacu pada ketentuan lisensi Creative Commons Atribusi-NonCommercial-No Derivative (CC BY-NC-ND), yang berarti bahwa hanya dengan izin penulis, informasi dan artikel Jurnal PKM dapat didistribusikan ke pihak lain dengan tanpa merubah bentuk aslinya untuk tujuan non-komersial.
- Setiap terbitan Jurnal PKM, baik cetak maupun elektronik, bersifat open access untuk tujuan pendidikan, penelitian, dan perpustakaan. Di luar tujuan tersebut, penerbit atau pengelola jurnal tidak bertanggung jawab atas terjadinya pelanggaran hak cipta yang dilakukan oleh pembaca atau pengakses.