Penguatan UKM Produk Eksport Berbasis Bahan Baku Lokal Melalui Strategi Peningkatan Kualitas Produk dan Pengelolaan Manajemen

Authors

  • Aris Eddy Sarwono university of slamet riyadi

DOI:

https://doi.org/10.33061/awpm.v5i1.5427

Abstract

This activity is carried out at SMEs made from sheepskin which produce calligraphy ornaments with a market share of 95% in the Middle East. The location of the activity was carried out in Sukoharjo Regency, Central Java. The purpose of this activity is to improve the quality of the products produced and improve the quality of their management. The results of the activities carried out to improve quality are by improving the storage method, the process of managing raw leather and the drying process, while for the management process, the resulting activities are improving managerial and simple bookkeeping for UKM Partners.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Aris Eddy Sarwono, university of slamet riyadi

a

References

Dadang Prasetyo Jatmiko. 2017. Pengantar Manajemen Keuangan. Cetakan Pertama. Diandra Kreatif. Yogyakarta.

David Wijaya. 2017. Manajemen Keuangan Konsep dan Penerapannya. Cetakan Pertama. PT Grasindo. Jakarta.

Firmansyah, Rakhmad Ady. 2013. Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Penggunaan Sistem Informasi Akuntansi Pada Usaha Kecil Dan Menengah di Kota Malang. Jurnal Akuntansi. Universitas Brawijaya: Malang

Jafar Hafsah. 2004. Upaya Pengembangan Usaha Kecil Dan Menengah (UKM). Infokop Nomor 25 Tahun XX.

Kuncoro, M. 2002. Analisis Spasial dan Regional: Studi Aglomerasi dan Kluster Industri Indonesia. Yogyakarta: UPP-AMP YKPN.

Tuti, Dwijayanti. 2014. Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Umkm Dalam Menyusun Laporan Keuangan Berdasarkan SAK ETAP. Surabaya. Universitas Katolik Widya Mandala Surabaya.

Weston, J. Fred & Thomas E. Copeland. 1994. Manajemen Keuangan Edisi ketujuh . Jakarta : Erlangga.

PlumX Metrics

Published

2021-04-01

How to Cite

Sarwono, A. E. (2021). Penguatan UKM Produk Eksport Berbasis Bahan Baku Lokal Melalui Strategi Peningkatan Kualitas Produk dan Pengelolaan Manajemen. Adi Widya : Jurnal Pengabdian Masyarakat, 5(1), 175–180. https://doi.org/10.33061/awpm.v5i1.5427

Issue

Section

Artikel