Strategi Manajemen Talenta dalam Mempertahankan Generasi Milenial di SMK Negeri 10 Luwu
DOI:
https://doi.org/10.33061/rsfu.v8i2.12647Abstract
Abstract
Talent management began to become popular in Indonesia after the President of the Republic of Indonesia, Joko Widodo, promoted it in mid-2019. The idea conveyed was that human resource development was a priority and key to Indonesia's success in the future. Talent management was formulated to be a strategy for increasing the productivity and competitiveness of human resources. There are three areas within the scope of the National Talent Management design, namely research and innovation, arts and culture, and sports. National Talent Management will seek to screen the talents and potential of young Indonesians in these three areas. National Talent Management is expected to be able to address some of Indonesia's lagging behind in human resource management.
Keywords: Talent Management, Strategy, Millennial Generation
Downloads
Published
Issue
Section
License
- Hak publikasi atas semua materi informasi yang tercantum dalam situs jurnal ini dipegang oleh dewan redaksi/editor dengan sepengetahuan penulis. Pengelola Jurnal akan menjunjung tinggi hak moral penulis.
- Aspek legal formal terhadap akses setiap informasi dan artikel yang tercantum dalam situs jurnal ini mengacu pada ketentuan lisensi Creative Commons Atribusi-NonCommercial-No Derivative (CC BY-NC-ND), yang berarti bahwa hanya dengan izin penulis, informasi dan artikel Jurnal PKM dapat didistribusikan ke pihak lain dengan tanpa merubah bentuk aslinya untuk tujuan non-komersial.
- Setiap terbitan Jurnal PKM, baik cetak maupun elektronik, bersifat open access untuk tujuan pendidikan, penelitian, dan perpustakaan. Di luar tujuan tersebut, penerbit atau pengelola jurnal tidak bertanggung jawab atas terjadinya pelanggaran hak cipta yang dilakukan oleh pembaca atau pengakses.













