PENGARUH KUALITAS PELAYANAN DAN KEPUASAN PELANGGAN PADA JASA KIRIM J&T EXPRES
pengaruh kualitas pelayanan dan kepuasan pelanggan pada jasa kirim j&t expres
DOI:
https://doi.org/10.33061/rsfu.v8i1.10822Abstract
J&T Express is a company operating in the field of goods delivery services operating in Indonesia, which was founded on August 20 2015. This research aims to determine the effect of service quality and customer satisfaction on J&T Express delivery services. The quality of delivery services has an important position in creating customer satisfaction. Providing satisfaction to customers is one of the factors of service quality, this is defined as a negative influence when service quality is below standard, because it can cause minimal customer satisfaction with the service they receive. This research method uses quantitative methods. The population in this research are users of J&T Express expedition services. A sample of 33 respondents was taken using saturated sampling technique. The data used in this research is primary data in the form of a questionnaire. The focus of this research is the Influence of Service Quality and Customer Satisfaction on J&T Express Delivery Services. Determining the influence of J&T Express service quality on customer satisfaction is the aim of this research.
Downloads
Published
Issue
Section
License
- Hak publikasi atas semua materi informasi yang tercantum dalam situs jurnal ini dipegang oleh dewan redaksi/editor dengan sepengetahuan penulis. Pengelola Jurnal akan menjunjung tinggi hak moral penulis.
- Aspek legal formal terhadap akses setiap informasi dan artikel yang tercantum dalam situs jurnal ini mengacu pada ketentuan lisensi Creative Commons Atribusi-NonCommercial-No Derivative (CC BY-NC-ND), yang berarti bahwa hanya dengan izin penulis, informasi dan artikel Jurnal PKM dapat didistribusikan ke pihak lain dengan tanpa merubah bentuk aslinya untuk tujuan non-komersial.
- Setiap terbitan Jurnal PKM, baik cetak maupun elektronik, bersifat open access untuk tujuan pendidikan, penelitian, dan perpustakaan. Di luar tujuan tersebut, penerbit atau pengelola jurnal tidak bertanggung jawab atas terjadinya pelanggaran hak cipta yang dilakukan oleh pembaca atau pengakses.