Edukasi dan Skrining Kasus Diabetes pada Pelajar di SMA Negeri 1 Palu
DOI:
https://doi.org/10.33061/awpm.v9i1.11992Abstract
Diabetes is a chronic disease that makes the body lose its ability to produce insulin or begin to use it less efficiently leading to high blood sugar. Without proper treatment, over time, this disease can lead to more serious health problems such as heart disease, vision loss, and kidney disease. Early detection and prevention are crucial in mitigating these risks. This study focuses on conducting an early screening for diabetes among high school students at SMA Negeri 1 Palu. Additionally, this activity aims to educate students at SMA Negeri 1 Palu on the importance of maintaining a healthy lifestyle by managing their sugar intake according to daily caloric needs. The program utilized an interactive educational approach, incorporating demonstration tools and discussions to enhance engagement and understanding. A total of 68 students participated in this initiative which was evaluated through a final assessment measuring knowledge improvement and awareness of diabetes prevention.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Afriani Kusumawati, Amelia Rumi, Rudi Safaruddin, Arya Dibyo Adisaputra

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
- Hak publikasi atas semua materi informasi yang tercantum dalam situs jurnal ini dipegang oleh dewan redaksi/editor dengan sepengetahuan penulis. Pengelola Jurnal akan menjunjung tinggi hak moral penulis.
- Aspek legal formal terhadap akses setiap informasi dan artikel yang tercantum dalam situs jurnal ini mengacu pada ketentuan lisensi Creative Commons Atribusi-NonCommercial-No Derivative (CC BY-NC-ND), yang berarti bahwa hanya dengan izin penulis, informasi dan artikel Jurnal PKM dapat didistribusikan ke pihak lain dengan tanpa merubah bentuk aslinya untuk tujuan non-komersial.
- Setiap terbitan Jurnal PKM, baik cetak maupun elektronik, bersifat open access untuk tujuan pendidikan, penelitian, dan perpustakaan. Di luar tujuan tersebut, penerbit atau pengelola jurnal tidak bertanggung jawab atas terjadinya pelanggaran hak cipta yang dilakukan oleh pembaca atau pengakses.










